Andrei Mihail Radu

General Manager at X-treme Media Services

Andrei a devenit antreprenor în anul 2015 atunci când a deschis X-treme Media Services, și deja a luat parte la cele mai mari proiecte. Este o companie 100% românească și a dus mai departe tradiția organizării evenimentelor de calitate. De la conceperea și avizarea unui eveniment, până la organizarea lui propriu-zisă, Andrei împreună cu echipa sa construiesc pas cu pas fiecare etapă a evenimentelor pe care le organizează. Am purtat o discuție din care am învățat atât despre el cât și despre domeniul în care activează:

  1. Care a fost motivația pentru a începe afacerea?

Mereu am simțit o apartenență la această industrie, dar concret am o poveste legată de treaba asta. Lucram la o altă firmă de evenimente unde aveam un șef cam egoist. Terminam un eveniment la Timișoara după 12 ore de muncă și-l rugasem să ne ia cazare pentru că până la București ar mai fi fost încă 7 ore de condus. Ni s-a explicat că bugetul evenimentului nu permite, așa că ne-am pus la drum. A doua zi eram cu demisiile la birou atât eu, cât și colegii din perioada respectivă. Unii dintre ei s-au angajat pe poziții de top-management și au fost primii mei clienți.

2. Cum a început totul?

Cam așa a început: era 23.06.2015 și printr-o conjunctură trebuia să lucrez la prima ediție a festivalului Untold care la început nu era de anvergura asta. Era un festival studențesc organizat cu ocazia Cluj-Napoca – Capitală Europeana a Tineretului. Nu aveam o entitate pe care să funcționez și așa a apărut X-treme Media Services.

3. Ce obiective ți-ai setat la început?

La început ne-am dorit să fim cât mai prezenți, orice se organiza atunci, să fim și noi acolo, să reușim să cunoaștem câți mai mulți organizatori de evenimente. Cred că am reușit, am ajuns să facem parte din echipa tehnică care a organizat concertele Robbie Williams din Piața Constituției, Maroon 5, Rihanna, Sia și lista e lungă.

4. Ce îți dorești de la business-ul pe care l-ai inițiat?

Pandemia a fost o lovitură puternică pentru domeniul evenimentelor și momentan este într-o perioadă de revenire după aceasta, ne dorim doar să ne desfășurăm activitatea cât mai normal posibil.

5. Câți angajați ai avut la început și câți sunt în prezent?

Am început pe un program de ajutor de stat pentru tinerii antreprenori și eram condiționați să avem 2 angajați astfel că primele 2 luni de activitate eram eu și tatăl meu angajați. Apoi am avut și alți colegi și am ajuns în prezent la 6 angajați. Și mulți colaboratori în regim de zilier, pentru fiecare eveniment.

6. Ce nivel de risc ți-ai asumat?

Este foarte riscant având în vedere că lucrăm cu foarte mulți oameni, iar condițiile de lucru la un concert sunt asemănătoare unui șantier în construcții. Încercăm să compensăm prin oameni cu experiență și prin norme de sănătate și securitate în muncă foarte stricte.

7. Ai reușit să îți stabilești un echilibru dintre muncă și viața personală?

Din păcate încă lucrez la asta, nici domeniul nu mă ajută, probabil că nu e nici momentul, spre 40 ani o să mă gândesc mai serios la a munci mai puțin și a mă concentra mai mult pe viața personală.

8. Ce greșeli ai făcut și ce ai învățat din ele?

O tonă de greșeli. De la simple greșeli de nerespectare de deadline-uri. Important e să știi să înveți din ele și să nu te descurajezi. Și cel mai important, să aplici ce ai învățat.

9. Ce faci mai bine decât competiţia?

Nu cred că facem neapărat ceva mai bine sau ei fac ceva mai bine decât noi. Este o industrie foarte mică și este de muncă pentru toată lumea, fiecare cu proiectele lui.

10. Ce ai face diferit dacă ai începe din nou același business?

Probabil că nu mi-aș canaliza energia și finanțele pe un singur business pentru că în pandemie am avut de suferit. Mai bine îți ții banii în mai multe business-uri mici.

11. Ce sfaturi ai pentru cei ce vor să devină antreprenori?

Să se gândească de 100.000 ori la ce presupune asta. Poate să însemne ore nedormite, deplasări, să nu petreci timp cu familia, să nu ai Sărbători. Iar dacă vrei să faci asta, fă-o 100%!

Îl puteți urmări pe Andrei sau compania X-treme Media Services pe Insta sau Facebook.