Vă prezentăm cele mai noi știri privind inteligența artificială din această săptămână.

La finalul articolului, am pregătit un cadou pentru tine.

1. Does the hype around generative AI reflect its technology progress?

Alice Nunwick îl intervievează pe Josep Bori, MBA,Research Director @ GlobalData Plc despre iarna metaversului și a calculatoarelor cuantice, în timp ce algoritmii generativi de tip ChatGPT generează evaluări record – un exemplu fiind compania franceză Mistral AI care a adunat în prima rundă de finanțare 260 milioane de euro în numai 4 săptămâni– cu toate că Apple, JP Morgan, Deutsche Bank și Verizon au interzis recent utilizarea acestor algoritmi.

2. Maximizing AI ROI Through Change Management

Mimi Park, Chief Technical Advisor@Databricks, companie sinonimă cu Big Data și AI în mediul enterprise – vorbește despre managementul schimbării în adoptarea AI-ului, propunând un plan care pornește de la cifre: doar 10% dintre companii obțin beneficii de pe urma Inteligenței Artificiale, 5 din 6 algoritmi dezvoltați pentru optimizarea business-ului nu vor fi folosiți niciodată și 77% dintre companii consideră adoptarea Inteligenței Artificiale ca o adevărată provocare.

3. Stop talking about tomorrow’s AI doomsday when AI poses risks today.

Magdalena Skipper, editor șef al Nature, discută în cel mai recent editorial din prestigioasa revistă Nature despre potențialele beneficii ale utilizării inteligenței artificiale aflate în contrast cu efectele dăunătoare ale acesteia: luarea deciziilor părtinitoare, amenințarea locurilor de muncă, mergând până la urmărirea și oprimarea cetățenilor în majoritatea statelor autoritare.

4. Ignore The AI Utopists And Doomers: The Need For Louder AI Pragmatists.

Un editorial corporate al Trustible pentru Forbes vorbește despre pragmatism și pragmatici în Inteligența Artificială și despre cum aceștia trebuie să devină mai vocali, pentru ca factorii de decizie să nu cadă într-una dintre cele două extreme: de optimism utopic sau frică paralizantă.

5. Cuvântul cheie pentru săptămâna aceasta este Embeddings.

“Embeddings” este un concept din domeniul inteligenței artificiale care are legătură cu modul în care calculatoarele pot înțelege și procesa informații despre cuvinte sau obiecte. De ce ar fi important acest lucru pentru o companie FMCG (Fast Moving Consumer Goods) – de altfel primul și cel mai comun beneficiar al acestui concept? Ei bine, într-un domeniu în care analiza datelor și înțelegerea preferințelor clienților sunt esențiale,”embeddings” pot ajuta la crearea unor recomandări mai precise și personalizate pentru clienți. De exemplu, în cazul produselor alimentare compania dorește să sugereze produse relevante clienților și în această situație”embeddings” pot ajuta la identificarea produselor similare sau complementare, în funcție de comportamentul și preferințele anterioare ale clienților.

Practic, prin utilizarea “embeddings”, companiile pot transforma informații despre produse, cum ar fi descrieri, recenzii sau caracteristici, într-un format numeric care poate fi analizat și procesat rapid de către sistemele informatice, oferind mașinilor acea intuiție pe care o au managerii de top, ducând la mai buna înțelegere a cliențor, la identificarea tendințelor, la crearea strategiilor de marketing, la dezvoltarea produselor și serviciilor sau nu în ultimul rând la gestionarea stocurilor.

Deși poate părea un concept tehnic  abstract, ideea principală este că “embeddings” poate ajuta o companie să extragă mai multă valoare din datele pe care le deține despre clienți și produse cu beneficii în îmbunătățirea experienței clienților, creșterea vânzărilor și consolidarea companiei într-un mediu concurențial.

6. Cartea recomandată

Becoming a Data Head: How to Think, Speak,and Understand Data Science, Statistics, and Machine Learning, de Alex J. Gutman (Director of Data Science @ P&G) și Jordan Goldmeier publică la editura Wiley și oferă cititorilor instrumentele necesare pentru a vorbi și gândi critic despre știința datelor. Cartea este o introducere în știința datelor fiind cheia care te ajută să elimini zgomotul creat de Inteligența Artificială, Big Data și volumul de date în continuă creștere din lumea care ne înconjoară. Beneficiind de experiența practică a autorilor, cartea este un must-read pentru oamenii de afaceri care vor să facă tranziția către decizii data-driven.

Cadou: Ești antreprenor și crezi că IA te poate ajuta în afacerea ta?

  • Am pregătit  împreună cu AI engineer-ul nostru, o sesiune live, gratuită, pentru doi antreprenori care doresc să integreze acest concept în afaceri în vederea rezolvării unei probleme specifice din activitatea lor.
  • În cazul în care vor fi mai multe persoane interesate, se vor selecta două persoane în funcție de diverse variabile: complexitatea problemei ce urmează a fi tratată, timpul disponibil al antreprenorilor și al AI engineer-ului etc.  
  • Contactează-ne folosind adresa noastră de e-mail: office@corefusion.ro

Vrei să primești cele mai interesante știri din lumea AI?