În afara factorilor interni, de care depinde starea fiecărui cursant, formatorii pot totuși controla factorii externi atunci când vine vorba de desfășurarea unui curs în cele mai optime condiții. Wilson afirmă într-un studiu al său că activitățile unui curs trebuie să aibă un ritm și o succesiune bine alese. Acesta identifică anumite puncte cheie pentru crearea unor condiții potrivite de învățare:

  • se pregătește scena și se stabilește climatul;
  • se pornește de la nivelul aptitudinilor, cunoștințelor și atitudinilor participanților;
  • se intoduc aptitudinile și informațiile esențiale;
  • se prevede practicarea sistematică a elementelor însușite;
  • se prevede studiul și documentarea independentă a cursantului;
  • se reiau periodic noțiunile și informațiile esențiale;
  • se introduc aptitudini și informații complexe/combinate;
  • se corelează sau se aplică noțiunile învățate în diferite alte situații urmărindu-se transferul lor în munca cursanților;

Nu trebuie să uităm niciodată că lucrăm cu adulți. Este esențial să reținem că deosebirile dintre abordările adulților și ale copiilor au cel puțin trei consecințe asupra învățării:

  1. Adulții pot contribui mai mult la procesul de învățare al celorlați.
  2. Adulții au experiență mai bogată, pe baza căreia așează lucrurile nou învățate; noile cunoștințe capătă de regulă mai multe semnificații pe măsură ce le putem asocia cu experiențele noastre din trecut.
  3. Adulții au deja formate mai multe deprinderi și tipare de gândire, ceea ce îi face mai puțin deschiși față de nou.

Participă și tu la cursul de Formator autorizat ANC, ce va avea loc în București! Click AICI!